Pagini

joi, 4 decembrie 2014

CE VOR CLIENTII DE LA NOI ?

Intrebati o persoana, oricare, ce asteptari are in calitate de consumator ( fie ca e vorba de un produs, sau un serviciu, sau un mix al acestora ) si iti va raspunde, invariabil, ca se asteapta sa obtina ceva " de calitate, la un pret bun".
E un raspuns global, nespecific si cu aplicabilitate in mai toate domeniile.
Avand in vedere ca pe un segment de piata, care deserveste clienti cu aproximativ aceeasi putere de cumparare, deci care vor cauta produse asemanatoare, preturile sunt  si ele comparabil asemanatoare, ce ii va determina pe oameni sa cumpere de la tine ? Doar calitatea ? Sa zicem ca si tu si concurentul tau direct aveti preturi aproximativ la fel si produse/servicii cu o calitate relativ identica. De ce as cumpara de la tine?
Crezi ca alegerea pro sau contra tine si de relatia ( de calitate, sau nu ) pe care ai putea-o dezvolta, ca sa ma castigi si sa ma mentii alaturi de tine ?
Raspunsul e evident. E da, fireste.
Daca nu te-ai gandit pana acum la cei care iti aduc banii in cont, ar fi cazul sa o faci. Cunoaste-i.
Vezi ce gandesc dupa ce au plecat de la tine. Vezi daca vor sa mai vina, daca te-ar mai recomanda si altora, sau daca le-ar place sa schimbi ceva ca sa fie bine : poate au asteptat prea mult sa ii bage cineva in seama, sau poate pretul li s-a parut totusi prea mare, "dincolo era mai ieftina", vorba aia !
Daca ai sti ce gandesc, ai face ceva ?
Este gresit sa presupui ca , daca ii intrebi, clientii nu stiu ce vor cu adevarat. Se pare ca Ford a spus :la vremea lui : " Daca mi-as fi intrebat clientii ce vor, ar fi raspuns ~ un cal mai iute~".
Totusi, ideea nu e sa-i intrebi ce vor, ci sa-i intrebi ce nevoi au, sau ce ar pretui ei mai mult . In cazul lui Ford, ideea era de a ajunge  mai repede in punctul A in punctul B, mai degraba decat cum ar ajunge : cu calul, sau cu masina.
Tine-ti clientii aproape, ei iti vor tine afacerea peste timpuri !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu