Pagini

luni, 15 decembrie 2014

De ce ne pleacă clienții

Pentru că există o sumedenie de motive să plece, fie că erau gata de mai demult s-o facă, fie că abia acum li s-a ivit prilejul.Pentru că și-au dat seama că li se poate oferi ceva mai bun, sau serviciile noastre nu au fost pe măsura așteptărilor, sau nu le-am rezolvat problema, fie că am vrut, fie că nu ne-am dat seama. Pentru că răspunsul nostru a venit prea târziu, sau a fost insuficient. Etc. Si NU din cauza prețului nostru relativ mare, sau mai mic, al celorlalți .
Noi suntem responsabili, în fond, pentru problema care i-a determinat să ne părăsească. Cei mai buni clienți ai noștri nu se împiedică de preț.E adevărat că ne putem ascunde oricând după prețuri, iar criza ne ajută din plin. Dar să nu uităm că în orice perioadă economică au existat prețuri mai mari și prețuri mai mici. Și nu au rezistat pe piață doar cei cu prețuri mici...Vă spune asta ceva ?
Deci : ce facem pentru a preveni pierderea altor clienți ?
Dacă ai încercat să vezi care e cauza, ești pe drumul cel bun, e primul pas.
Discută cu cât mai mulți clienți, vezi care-i cauza principală și ia măsuri.
Urmărește dacă măsurile se aplică și mai ales au efect.
Daca nu au efect, ia-o de la capăt, înseamnă că nu ai identificat adevarata problemă.
Dacă au efect, atunci menține-le și urmărește să se aplice permanent, nu doar din când în când.
Implică-te !
Dacă ești factor de conducere, e în responsabilitatea ta să-ți protejezi clienții, să te protejezi de a te trezi părăsit de unii din ei.
Oare cât ai fi dispus să investești în recâștigarea unui client pierdut ? N-ar fi, oare, mai mult decât ai cheltui ca să-l menții ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu